eerste week in Brissie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Eva - WaarBenJij.nu eerste week in Brissie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Eva - WaarBenJij.nu

eerste week in Brissie

Blijf op de hoogte en volg Eva

16 Februari 2015 | Australië, Brisbane

G’day Y’all,

De vliegreis
Even een korte update vanuit Brisbane, Australia!
Na een knallend afscheidsfeest zaterdag (voor sommige onder ons nog maar een vage herinner.. maar daar is niks mis mee ;-) ) en nog een lekkere steak zondag was het voor mij, na 9 maanden voorbereiding, tijd om in het vliegtuig te stappen.

Afscheid nemen is natuurlijk nooit makkelijk. Of ik bedoel, voor anderhalf jaar naar de andere kant van de wereld is misschien heel stoer, maar toch moest ik wel slikken toen ik door de gate liep. Vanaf nu was ik echt ‘all by myself’. Ik kan niet meer even bij mijn moedertje op de bank uithuilen of met m’n zussie een ijskoffie choco drinken. En natuurlijk liet ik mijn mochie achter.

In totaal ben ik 38uur onderweg geweest, waarvan 20 in de lucht. Hoewel dat lang lijkt, was het echt zo voorbij. De eerste 12 uur vliegen naar Maleisië heb ik helemaal doorgeslapen , en de andere 8 uur durende vlucht ook. Laten we het erop houden dat ik goed doorslapen in Brisbane aankwam.

Eerste indruk
Eenmaal in Brissie aangekomen waren mijn emoties van het afscheid voorbij. Wat was het hier mooi. Als een klein kind in een snoepwinkel genoot ik van elk detail. Ik kan er lang of kort over schrijven, maar als je wil weten hoe het is dan zal je toch echt langs moeten komen. Just text me ;-)

Finding my way around
Zoals sommige (Oké… iedereen) van jullie weten ben ik heel goed in verdwalen. Zelfs in Veghel city kan ik nog een verkeerde afslag pakken. Brisbane in mijn eentje verkennen, zonder navigatie, was dan ook een van de grootste uitdagingen ooit in mijn leven. Omdat ik niet eenzaam in een donker hoekje in Brisbane mijn einde tegemoet wilde zien, zorgde ik voor een goede voorbereiding. En geloof het of niet maar dat heeft goed uitgepakt. Zonder moeite vond ik de universiteit, de stad en de supermarkt. En met datzelfde gemak opende ik een bankaccount, regelde ik mijn zorgverzekering, schreef ik me in voor mijn klassen, regelde ik een tel abonnement en zorgde ik er deze week voor dat ik al mijn zaken goed op een rijtje had.

The Camonians
The Camonians, zo noemen wij (de huisgenoten) ons. Ik had geen idee, op een paar foto’s na, waar ik terecht zou komen in Brissie. Ik woon in een huis samen met 5 anderen. Allemaal internationale studenten aan de Queensland University of Technology (QUT). En ja… ook dit is me goed afgegaan. Het is hier namelijk super gezellig. Samen boodschappen doen, koken, eten, filmavondje, naar het strand en het nachtleven verkennen. Ik heb het deze week allemaal gedaan met The Camonians. Het is zo leuk om mensen te leren kennen die allemaal uit een ander land komen en hier nu wonen, sommige een halfjaar, andere voor 4 jaar en alles ertussenin.

Healthy food
Ik zal er niet omheen draaien, een van mijn grote liefdes is natuurlijk eten. Mocht er nou toevallig nog een huisgenoot zijn die deze liefde met mij deelt. Elke dag staan we in de keuken, van ovenschotel tot watermeloen salade naar zelfgemaakte Ice Coffee. En op zaterdag is er een markt op de campus. Watermeloen, Mango, Passiefruit, hete pepers, verse munt, limoen, de koelkast ligt er vol mee. And I like it!

Concluderend kan ik wel zeggen dat mijn eerste dagen boven verwachting goed zijn verlopen. Ik vind het hier werkelijk fantastisch en het idee dat ik hier nog zoveel tijd mag doorbrengen maakt me alleen maar blij.
Ik voel me op mijn gemak in mijn nieuwe huisje en heb het getroffen met mijn roomies. Ik heb me al opgegeven bij de Running-club, zodat ik elke week met een groepje ga hardlopen en op woensdag heb ik voortaan mijn Yoga class.
Daarnaast ga ik me waarschijnlijk opgeven als vrijwilliger bij ' The Flying Doctors'. Dit is een organisatie waarbij de arts voor spoedeisende hulp per helikopter naar de patiënt gaat omdat er geen ziekenhuizen in de buurt zijn.

Nou ik ga nog even verder genieten van het zonnetje en mijn verfrissende limoen/munt watertje.

G'day mates

  • 18 Februari 2015 - 19:40

    Opa En Oma:

    Lieve Eva

    Wij vinden jou website heel mooi. Ja maakt het heel goed merken wij, fijn is dat.
    Je mail was heel uitgebreid en er is door ons dus heel weinig te vragen. Van Tante Leonie, aan wie ik je mail heb doorgestuurd, hoorde ik dat het in Australie 10 uur later is.

    Graag ontvangen wij in de toekomst weer je e-mail, ik berg ze ik een aparte map op.

    Heel veel liefs van ons beiden en tot mails.

    Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

studie in het buitenland

Recente Reisverslagen:

03 April 2016

Update

20 Juli 2015

Indonesia

09 Mei 2015

3 maanden!

28 Februari 2015

Start van het semester

16 Februari 2015

eerste week in Brissie
Eva

Actief sinds 12 Feb. 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 1831

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: